Klasa 1b w Pieninach - Wspomnienia PDF Drukuj Email

Poniedziałek: 30 IX 2013
- Wyjeżdżamy o 6:00 rano. Przed nami długa droga , ale wygodny autokar i piękne widoki dają przyjemność podróżowania.
-o 15:00 jesteśmy w Oświęcimiu. Zwiedzamy muzeum Auschwitz-Birkenau. Trzy godziny zwiedzania miejsc kaźni przygnębia nas bardzo. Słuchać o obozach zagłady , a zobaczyć je na własne oczy to zupełnie inna historia.
- Mieszkamy w schronisku "Trzy Korony". To piękne miejsce tuż pod najwyższym szczytem Pienin i jeszcze ten szumiący, bajeczny Dunajec.

Wtorek: 1 X 2013
- Wyruszamy na szlak górski: Sokolica +Czertezik+ Góra Zamkowa + Trzy Korony + Wąwóz Sobczański
-Pogoda dopisuje. Jest ciepło i słonecznie. I choć wspinaczka wyczerpuje to warto z góry popatrzeć na przełom Dunajca i pokryte śniegiem Tarty.

Środa: 2 X 2013

-Wycieczka w stylu amerykańskim: z okien autokaru podziwiamy piękne widoki: Tatry, ruiny zamku w Czorsztynie i zaporę, zamek w Niedzicy. Zwiedziliśmy też piękny kościółek w Dębnie z XV w. Tu nagrywano "Janosika" jak "se brał Maryną za żonę".
- Wreszcie: Spływ Dunajcem- największa atrakcja Pienińskiego Parku Narodowego. Niestety, przemarzliśmy na kość! Uratowała nas gorąca herbata i ponad 10 km marsz do schroniska przez słowacką stronę. Mijamy "Czerwony Klasztor" i lądujemy w Sromowcach. Obiadokolacja smakuje jak nigdy.

Czwartek: 3 X 2013
-Dziś trudna trasa. Przez wąwóz Homole docieramy na wysokość 1050 m, potem Durbaszka, Szafranówka i Palenica. W Szczawnicy czka na nas autokar. Wracamy do schroniska.

Piątek: 4 X 2013

-Żegnamy "Trzy Korony" i uroczą załogę schroniska. Zatrzymujemy się jeszcze w Wadowicach- mieście rodzinnym Jana Pawła II. Zjadamy kremówki i w drogę. O 22:30 docieramy do Pyrzyc.