Newton też był uczniem
Wykład z chemii w szkole PDF Drukuj Email

18 października 2011r. w naszej szkole odbył się wykład na temat: "Co wisi w powietrzu- o pyłach i innych cząstkach stałych obecnych w atmosferze", który prowadził prof. dr hab. Włodzimierz Urbaniak z Wydziału Chemii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Były to kolejne zajęcia w ramach projektu unijnego "Newton też był uczniem" dla grupy 15 uczniów z klas drugich LO, rozwijających swoje zainteresowania nie tylko z chemii, ale i z biologii, fizyki, matematyki i informatyki. Uczniowie biorący udział w tym projekcie poza wykładami w szkole i zajęciami z nauczycielami z naszej szkoły, mają również możliwość uczestniczenia w zajęciach, wykładach i pokazach organizowanych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

 

 
Wyjazd do Poznania - Newton też był uczniem PDF Drukuj Email

Dnia 10.06.2011r. uczniowie naszej szkoły w ramach projektu unijnego ,,NEWTON TEŻ BYŁ UCZNIEM” wybrali się do Poznania, na wykłady matematyczno – informatyczne.  Z Pyrzyc wyjechaliśmy o godzinie 6:15. Następnie pojechaliśmy po uczniów z Chojny. Podróż trwała około 5 godzin. W czasie podróży Adriana Eitel z własnego sprzętu umilał nam czas muzyką.  Gdy zajechaliśmy na miejsce poszliśmy na pierwszy wykład matematyczno - informatyczny.  Temat zajęć: ”WSTĘP DO PRAKTYKI ZBIORÓW ROZMYTYCH I STEROWANIA ROZMYTEGO”.  Zajęcia trwały 1,5 godziny. Po zakończeniu 1 wykładu udaliśmy się na obiad. Następnie rozpoczęły się kolejne zajęcia, które trwały 3 godziny. 

Podzielone były następująco: 

  • 1,5 godziny rozwiązywanie zadań o zbiorach rozmytych. Przykładowe zadanie: Stwórz sterownik rozmyty sterujący mocą silników robota w zależności od odległości do przeszkody. Wykorzystaj:

              - zmienną wejściową odległość: blisko, około X, daleko;  

              - zmienną wyjściową moc: wstecz, luz, naprzód, gdzie X, to ustalona odległość podana w centymetrach.

Stwórz reguły, które sprawiają, że robot utrzyma stałą odległość od obiektu przed nim.

  • 1,5  godziny zastosowania wiedzy w praktyce budując roboty, a następnie sterując je za pomocą komputera. Tutaj mogliśmy sami decydować jak ma poruszać się robot.  

Po skończonych zajęciach udaliśmy się do autokaru. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze tylko w McDonald's, gdzie mogliśmy zjeść to na co każdy miał ochotę.

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 3